Regelverk for sals- og skjenkestader

Kva reglar gjeld for sal, skjenking og tilverking av alkohol i Surnadal kommune?

Lov om omsetning av alkoholholdig drikk m.v. (alkoholloven)

​​​​Rundskrivet er det siste gjeldande rundskrivet i alkoholloven og vart utgitt i mars 2008, men er fagleg oppdatert i november 2020.

Sjå lovdata.no for oppdatert versjon av alkoholloven og relevante forskrifter.

Vi håper at rundskrivet er eit nyttig verktøy for alle som jobbar med kommunal og statleg forvaltning av alkoholloven, samt andre som er interesserte i alkoholloven.

Sjå alle våre fortolkningar om alkoholloven

Surnadal kommune har utarbeidd ein heilskapleg rusmiddelpolitisk handlingsplan gjeldande frå 2020:  Rusmiddelpolitisk handlingsplan (PDF, 2 MB) 

Avfall og avfallshåndtering

Surnadal kommune vil gjere næringsaktører som driver med sal og servering av mat og drikke merksam på forurensningsloven §35 som seier følgjande:
« Den som driver dagligvarehandel, bensinstasjon, kiosk og liknende utsalgssted skal sørge for oppsetting av avfallsbeholdere i nærheten av salgsstedet og tømming av disse. Den som driver leirplass eller annet turistanlegg har også plikt til å sette opp og tømme avfallsbeholdere. Den som driver virksomhet nevnt i første og annet punktum skal forøvrig foreta nødvendig opprydding i området.

Kommunen skal sørge for oppsetting og tømming av avfallsbeholdere på utfartssteder og andre sterkt besøkte offentlig steder hvor det må regnes med at avfall vil bli gjensatt. I tilknytning til tømming skal det foretas rimelig opprydding i området. Kommunens plikt etter dette ledd gjelder ikke dersom noen annen har plikt etter første ledd eller § 36.

Arrangør av tilstelning eller stevne skal sørge for nødvendig opprydding etterpå så langt dette ikke påhviler den som driver virksomhet som nevnt i første ledd.»

Kommunen kan gi pålegg for å sikre at avfallsbeholdere blir satt opp og tømt, og at det ryddes opp av dem som har ansvaret, iht. plikten etter § 35, 1. og 3. ledd.